BLOG PAGE

STAY UP TO DATE

 

In veel bedrijven is het beheer van de intranet omgeving in handen van HR, IT of communicatie medewerkers. Nieuwe informatie toevoegen of bestaande info bijwerken? Daar voelen andere afdelingen zich niet, of nauwelijks, verantwoordelijk voor. Ze nemen vaak niet de moeite en vinden het veel te omslachtig. Dat is mij echt een doorn in het oog. Medewerkers die eenvoudig toegang hebben tot bedrijfsinformatie zijn beter in staat zelfstandig te werken en beslissingen te nemen. Ze zijn minder afhankelijk van collega’s en dat maakt een organisatie als geheel vele malen productiever! Vandaar mijn pleidooi voor het afschaffen van het traditionele centraal beheerde intranet. Weg ermee!

 

 

Sinds het begin van het jaar is het er, Microsoft teams. Ineens is het een stuk makkelijker samen te werken van af verschillende locaties. En dat binnen de eigen, veilige, digitale bedrijfsomgeving. We zien dat veel partners en klanten zijn begonnen met het werken met Microsoft Teams. Veel hebben nog wel moeite het een vaste plek te geven in hun dagelijkste werk. De techniek biedt weinig handvatten over hoe het praktisch aan te pakken. En als je niet uitkijkt heeft het een negatief effect op je productiviteit.

  

Op onze telefoons doen we het regelmatig: handige apps installeren. Nog maar weinig mensen hebben de gewoonte applicaties (add-ins) te downloaden in een Microsoft Office omgeving, terwijl dat al kan sinds 2013. Wist je dat er enorm handige Outlook Add-ins zijn, die het werken met email een stuk leuker en productiever maken? Add-ins voor Word, Excel en PowerPoint kunnen sinds kort geautomatiseerd worden uitgerold naar alle medewerkers binnen een Office 365 tenant, en voor Outlook komt dit binnenkort ook beschikbaar.

Page 7 of 24

volg ons

en mis nooit de laatste updates